Recenze ActiveCampaign pro začátečníky – Průlet službou k odesílaní e-mailů

Recenze: ActiveCampaign

Typ služby: Platforma pro E-mail marketing

Kvalita služby

Cena

Jednoduchost

Podpora

Co se mi líbí

  • Přehledné a jednoduché webové rozhraní, na které si lehce zvykne i laik
  • Prvních 14 dní máte možnost vyzkoušet si ActiveCampagnig bez placení, i bez zadávání údajů platební karty
  • Pokročilé automatizace odesílání e-mailů
  • Přeloženo do češtiny

Co se mi nelibí

  • Někdy ne zcela přehledné výsledky jednotlivých kampaní
  • U některých funkcí pomalejší načítaní

ShrnutíJeho hlavní výhodou je jeho nízká cena a pokročilé funkce, které jsou k dispozici již od nejlevnější varianty. Vyzdvihnout můžeme jeho jednoduchost a přehlednost, sledování zákazníků na webu a jejich segmentaci nebo přiřazování štítků. Automatizace v ActiveCampaign vyrazí dech každému, kdo to s e-mailingem myslí vážně a chce své automatizace vyladit do každého detailu. Tento nástroj je určen pro nováčky i profíky.

Cena od 225 Kč měsíčně

Prvních 14 denní zdarma

Aplikací, programů a webových řešení na vytváření webových stránek je v dnešní době mnoho. Kolik takových aplikací a webových řešení se ale zvládne postarat o váš marketing? O rozesílání newsletterů a dalších reklamních e-mailů tak, abyste skutečně profitovali? To vše a mnohem více dokáže webové rozhraní ActiveCampaning. Pojďme si jej proto trošku více představit.

Založení účtu

Založení učtu není nijak složité a zvládne jej založit skutečně každý. Na webové adrese http://www.activecampaign.com/ vyplníte název společnosti (nebo vaše jméno), pro kterou mají být jednotlivé kampaně založené a vyplníte svůj e-mail. Pozor, zadávejte platný e-mail! Po zadání těchto údajů se dostanete na stránku, kde nastavíte zbytek služby tak, abyste mohli začít s důmyslným marketingem.

Základní nastavení účtu

Než začnete rozesílat e-maily a celkově se věnovat marketingu, musíte nastavit svůj účet. Prvním krokem je nastavení hesla. To by mělo být dostatečně bezpečné, aby vaše plány na unikátní marketing a e-mailové kampaně zůstaly jen ve vašich rukách. Dalším důležitým krokem je nastavení služeb, o které máte zájem. Můžete zvolit všechny tři varianty, a to e-mailový marketing, automatický marketing, případně CRM.

Dalším krokem ke startu vaší marketingové kampaně je nastavení počtu kontaktů, které máte k dispozici. Vybrat si můžete od méně než 2 500 po více než 100 000. I zde uvádějte pravdivé údaje, je to nezbytně nutné.

Posledním krokem je výběr pomoci, kterou byste mohli potřebovat. Na výběr máte celkem tři úrovně. „Zvládnu to sám“, „Očekávám malou pomoc“, a přeneseně řečeno „Jsem zelenáč, chci plnou asistenci“. Pokud vyplníte všechny tyto údaje, můžete toto základní nastavení uložit, a nic vám nebrání v nastartování vaší první kampaně pro rozjezd vašeho businessu!

Založení první kampaně

Než založíte svou první kampaň, musíte nejdříve vytvořit nějaký seznam, na základě kterého pak bude daná kampaň postavená. Úvodem vytvoření takového seznamu je jeho pojmenování. Zvolte takový název, který bude odpovídat tomu, co má daná kampaň za úkol. Ideálně třeba „Měsíční newsletter“. Díky tomu budete mít nad těmito seznamy dostatečnou kontrolu. Druhým krokem je přiřazení webové stránky, které se tato kampaň bude týkat. Zadat ji musíte ve tvaru http://vasewebovky.cz. Posledním krokem k vytvoření seznamu je krátké oznámení, které dává příjemci najevo, proč vlastně tento e-mail obdržel. Ideálním příkladem je „Právě čtete měsíční newsletter od vasewebovky.cz“.

Abyste mohli rozesílat e-maily, musíte nejdříve vytvořit kontakty, kterým tyto e-maily budou adresovány. Složitější způsob je přidávání kontaktu po jednom. V takovém případě musíte zadat e-mailovou adresu adresáta, jeho jméno a příjmení. Pokud máte doplňující kontakt, například telefon, určitě jej také zadejte - pro přehlednost. Dále můžete kontakt přiřadit nějaké společnosti, kterou buď máte již vytvořenou, nebo ji teprve vytvářet budete.

Pokud ovšem máte kontaktů několik tisíc, bylo by přidávání po jednom velmi nepraktické řešení. Proto můžete využít možnosti kontakty naimportovat. Soubor s kontakty by měl mít příponu .csv. ActiveCampaning však umožňuje i import kontaktů z některých známých aplikací a programů, mezi které můžeme zařadit PayPal či Evernote. V pozadí nezůstávají ani Google Contacts či plugin pro WordPress, WooCommerce. Díky tomu můžete kontakty přidávat ještě snadněji.

Výběr kampaně

Výběru kampaně byste měli věnovat zvláštní pozornost. ActiveCampaning nabízí pět druhů kampaní a každá z nich je jedinečná. Pojďme si tedy jednotlivé typy kampaní představit.

Prvním typem je standardní kampaň. Tato kampaň pošle vámi zvolený text e-mailu na vámi zadané kontakty. Tyto kontakty můžete opět vybrat z již dříve vytvořených seznamů, nebo můžete vytvořit seznam nový. Standardní kampaň je jednorázovou záležitostí. Pokud tak chcete posílat například měsíční newsletter, je třeba každý měsíc tuto kampaň nastavit, přidat kontakty, a pak již vše běží jako po másle.

Druhým typem kampaně je takzvaná automatická odpověď. Tato automatická odpověď je odesílána na zadaný e-mail kdykoli, když se někdo přihlásí k odebírání novinek z vašich webových stránek. Co to v praxi znamená? Někoho zaujme obsah vašeho webu, klikne na odebírat novinky a v tu chvíli se mu odešle automatický mail ve stylu: „Děkujeme, že se zajímáte o dění z…“. Další měsíc již můžete takto získaný kontakt zařadit do standardní kampaně, a na kontaktní e-mail bude odeslán běžný newsletter.

Další možností je A/B test e-mailů, respektive odzkoušení reakcí na dva typy e-mailu. V případě, že nebudete chtít rozesílat pořád ty stejné e-maily, ale na jednu část adres odeslat e-mail jedna a na druhou část odeslat e-mail dva, je tato varianta ideálním řešením vaší situace. Stačí jen vše správně nastavit, a o zbytek se postará ActiveCampagning.

Čtvrtou možností je odesílání oznámení v případě, že se cokoli změní ve vašem RSS. Pokud máte na své webové prezentaci, či na projektu aktivní a plně fungující RSS, můžete využít právě tuto službu. Těm kontaktům, které se rozhodly vaše RSS odebírat tak dojde e-mail vždy, když se na vašem RSS kanále cokoli změní. Udržujte tak nedočkavce lačnících po informacích vždy plně informované. Určitě se vám to vyplatí.

Posledním typem odesílání e-mailů kontaktům je založen na konkrétním datu. Například kontakt uvede, že třetí den měsíce ledna má narozeniny. ActiveCampagning tak odešle takovému kontaktu gratulační e-mail, kde mu popřeje všechno nejlepší, hodně štěstí a další obvyklé formality. Můžete ale také svým kontaktům odeslat zprávu každý rok, že váš projekt, webová stránka nebo cokoli jiného slaví již x-té výročí. Kontakt to potěší, a vy máte o starost méně.

Vzhled e-mailu

Samozřejmě, že potřebujete, aby e-maily, které posíláte svým kontaktům, vypadaly co nejdůvěryhodněji. Právě proto vám ActiveCampagning nabízí několik desítek již předpřipravených šablon, do kterých jen umístíte své informace, a takto můžete „newslettery“ a „reklamní sdělení“ odesílat, aniž byste se za ně styděli.

Abyste viděli, jak bude takto odeslaný e-mail vypadat, můžete si jej pomocí „Preview“ prohlédnout, a rozhodnout se, zda se vám takovýto styl líbí. ActiveCampagning samozřejmě myslí také na to, že spousta vašich klientů používá pro čtení e-mailů smartphony, a proto vám ukáže, jak se vámi zaslaný e-mail bude chovat právě v těchto zařízeních.

Pokud se vám ale žádná z již hotových šablon nelíbí, můžete si samozřejmě vytvořit svoji vlastní a to přímo prostřednictvím webového rozhraní. Vybrat si můžete zda chcete mít v takovém e-mailu pouze text, nebo jej obohatíte obrázky či videem. Vše bude záležet čistě na vaší kreativitě a citu pro správná grafická řešení.

Ať už se rozhodnete pro první, nebo pro druhé řešení, vždy následuje volba předmětu odesílaného e-mailu a poté vstup do editoru šablon. Zde přidáte vlastní text, obrázky či videa a celkově také sdělení upravíte dle vlastních představ. Vlastnosti editoru jsou skutečně rozmanité, takže se nemusíte obávat o zbytečně osekané možnosti úprav. Vyřádit se můžete do sytosti!

Kontrola a odeslání

Poté, co patřičně upravíte vzhled svého e-mailu a doplníte všechny konkrétní informace, které by neměli chybět, můžete svůj rozpracovaný e-mail uložit a ještě jednou zkontrolovat nejdůležitější formality. Zkontrolujete si především předmět e-mailu, podívejte se, zda máte vybrané správné kontakty, kterým toto sdělení chcete odeslat a zaměřte se i na drobnosti, které vám ActiveCamapgning nabídne. Jakmile budete hotovi, můžete celý e-mail odeslat, a radovat se z toho, že jste odeslali své první e-mailové marketingové sdělení.

ActiveCampagning nabízí široké možnosti v podobě marketingových, e-mailových a dalších sdělení vašim klientům. Díky podpoře českého jazyka není problém kampaně nastavit do puntíku tak, jak si přejete. Někdy je ovšem toto nastavení zdlouhavé, takže před první nastavenou kampaní si vyhraďte nějaký delší časový úsek, po který se můžete takovému nastavování věnovat. Ale práce se vyplatí, a vaše sdělení budou působit profesionálním dojmem.

A co příště?

Příště se podíváme na nejsilnější část ActiveCampaign a to je automatizace a segmentace.

Automatizujte e-mail marketing s ActiveCampaign

Rekapitulace
Datum
Popis
Platforma pro E-mail marketing
Hodnocení autora
51star1star1star1star1star

Napsat komentář 1 Komentář